-
Tools
Ben je op zoek naar praktische tools om personeel of leerlingen op te leiden? Of zoek je een ondersteunende tool om wijzigingen door te voeren aan de arbeidsorganisatie? Hier vind je hulpmiddelen voor onthaal, opleiding of evaluatie, maar ook over diversiteit, welzijn of kwaliteitsvolle jobs.
-
e-SafeFood : maak van voedselveiligheid je expertise
Een online opleidingsprogramma rond microbiologische risico’s in de voeding
-
Compententieprognoses voor een veranderende voedingsindustrie
Het Europees Sociaal Fonds en de Vlaamse overheid financieren het project Scope Voedingsindustrie om na te gaan welke impact de digitalisering heeft voor laaggeschoolden op de arbeidsmarkt en welke competentieverschuivingen daarmee samengaan.
-
Dualimento helpt bedrijven en scholen met duaal leren
Duaal leren is een leerweg voor jongeren vanaf 15 jaar waar de voedingssector actief aan wil bijdragen. Daarom ontwikkelde Alimento een informatieve website en opvolgingstool Dualimento voor jongeren en bedrijven.
-
Kenniscentra voor voedingsbedrijven
Alimento ondersteunt al geruime tijd de voedingsnijverheid met een uitgebreid opleidingsaanbod. Voedingstechnologen hebben evenwel ook nood aan ondersteuning of expertise op hun domein. Daarvoor kunnen de Belgische voedingsbedrijven terecht bij diverse kennisinstellingen.
-
Grenzeloos Competent : Opleiding en tewerkstelling faciliteren in de Frans-Belgische grensregio
Sinds 1 oktober 2016 is Alimento betrokken bij het Interreg-project ‘Grenzeloos Competent’. Projectleider POM West-Vlaanderen wil samen met een uitgebreid partnerschap van Vlaamse, Waalse en Franse partners zoveel mogelijk werkzoekenden informeren over de jobmogelijkheden aan weerszijden van de grens en geïnteresseerde werkzoekenden opleiden op maat van deze jobs.
-
Leerstoel Arbeid 4.0 in de voedingsindustrie
HIVA – KU Leuven voerde in het kader van de leerstoel Arbeid 4.0 een bevraging uit over veranderingen op het vlak van werken in de voedingsindustrie. De bevindingen uit de werknemersbevraging kan je hier terugvinden.