Users aanmaken op het portaal
Inloggen en gegevens wijzigen
Een vorming indienen via het portaal
Users aanmaken op het portaal
Wat is het verschil tussen een admin en een user?
De admin wordt aangemaakt door het Fonds en kan op zijn beurt nieuwe users aanmaken. De admin wordt dus door het Fonds geverifieerd terwijl het de plicht is van de admin om alleen maar user accounts aan te maken voor de personen die hier recht toe hebben.
Een user aanmaken
- Log in op het portaal
- Klik op de naam van je vakbond en kies dan in het menu voor "Gebruikers"
- Klik op "Nieuwe gebruiker"
- Vul de gegevens van de gebruiker in
- Klik op "Opslaan"
Wat gebeurt er nadat ik een user heb aangemaakt?
De user zal een email ontvangen op het e-mailadres dat u heeft opgegeven voor deze user met instructies om in te loggen.
Inloggen en gegevens raadplegen
Inloggen
- Surf naar https://www.myalimento.be/app/
- Geef je e-mailadres en wachtwoord in
- Klik op “Login”
Wachtwoord wijzigen
- Log in op het portaal
- Klik op de naam van je vakbond en kies dan in het menu voor "instellingen"
- Vul uw huidig wachtwoord in
- Vul uw nieuw wachtwoord in, zowel onder nieuw wachtwoord als onder bevestig wachtwoord
- Klik op "Opslaan"
- Wanneer alles goed gaat, krijgt u de melding dat de aanpassingen zijn bewaard
De gegevens van mijn vakbond en admin raadplegen
- Log in op het portaal
- Klik op de naam van je vakbond en kies dan in het menu voor "instellingen"
- U vindt de gegevens van uw vakbond en de MyAlimento admin in uw vakbondsorganisatie terug
Een vorming indienen via het portaal
Een vorming aanmaken
- Klik onder Bedrijfsadministratie op "Syndicale vormingen"
- Klik op "Nieuwe vorming"
- Vul de algemene informatie in
- De naam van de vorming
- Een referentie (optioneel)
- De locatie (optioneel)
- Selecteer het paritair comité
- Selecteer de datums waarop de vorming plaatsvond
- Laad de deelnemerslijst op (het formulier 3)
- Laad de aanwezigheidslijsten op
- Klik op "opslaan"
De status van een vorming
Een vorming kan op dit moment twee verschillende statussen hebben:
-
In verwerking: u vindt een klokje voor de vorming terug
-
Verwerkt: u vindt een vinkje voor de vorming terug
Een vorming is in verwerking wanneer de dossierbeheerder van het Fonds de deelnemers aan het toevoegen is. Van zodra de dossierbeheerder alle deelnemers heeft toegevoegd, zal ze de vorming als verwerkt markeren.
Van zodra de vorming verwerkt is, zal u op het detail van de vorming de status van de vormingskosten kunnen raadplegen. Zolang de vorming nog in verwerking is, vindt u op het detail van de vorming: “De vorming wordt verwerkt.”
Het detail van een vorming bekijken
- Klik op het oogje naast de vorming die u in detail wil bekijken
- U vindt de details van de vorming terug
De status van een dag vorming voor een bepaalde deelnemer
Op het detail van een vorming vind je voor elke dag vorming, voor elke deelnemer de status van de terugbetaling van de vormingskost terug. Zo een dag vorming voor een bepaalde deelnemer kan 3 verschillende statussen hebben:
- Niet ok
- In verwerking
- Betaald
De status is gelijk aan niet ok wanneer de deelnemer afwezig was. Het Fonds betaalt in dit geval de vormingskost voor deze dag vorming, voor deze deelnemer niet terug.
De status is gelijk aan niet ok wanneer de quota van de mandaten bereikt werd. Dit kan het geval zijn wanneer er nog geen mandaten zijn ingegeven door het bedrijf, maar ook wanneer het bedrijf meer vormingsdagen heeft gevolgd dan het maximum bepaalt op basis van het aantal mandaten.
Wanneer er later door het bedrijf nieuwe mandaten worden toegevoegd. Zal de het systeem de dagen vorming herbekijken en deze wél toekennen.
De status is gelijk aan in verwerking wanneer de vormingskosten ok zijn, maar nog betaald moeten worden door het Fonds.
De status is gelijk aan betaald wanneer de vormingskost reeds betaald is voor deze dag vorming, voor deze deelnemer.
De aanwezigheid van een deelnemer
Voor halve dagen vorming betaalt het Fonds de helft van de vormingskost uit.