Samenvatting
Wanneer de levering van een pakket misloopt, kan het moeilijk zijn om transporteurs op een objectieve manier te evalueren. KPI’s zijn hiervoor een handig meetinstrument. Leer in 1 dag hoe je KPI’s succesvol kan implementeren in je bedrijf.
Doelgroep
Supply chain managers, inkoopmanagers en –verantwoordelijken, logistiek managers, transportmanagers en leidinggevenden uit transport- en expeditie afdelingen uit de industrie en dienstverlenende logistieke bedrijven
Doelstelling
Inzicht geven in verschillende KPI’s en het aanleren van de techniek om transporteurs objectief te evalueren.
Inhoud
- Wat zijn KPI’s: definities en belang
- Dashboard – Kritische Succesfactoren – KPI’s – Balanced scorecard: wat is het verschil ?
- Waaraan moeten goede KPI’s voldoen ?
- Hoe KPI’s succesvol implementeren in uw organisatie ?
- Waarop letten tijdens een implementatie, waar kan het misgaan ?
- Keuze en opzetten van prestatie indicatoren (KPI’s) voor transport
- Hoe de prestatiemeting van uw transporteur objectiveren ?
- Hoe omgaan met on-time delivery ?
- Opvolging en rapportering van de KPI’s
- KPI’s en SLA’s
- Hoe omgaan met klachten ?