Samenvatting
Het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, collega’s en leidinggevenden. Door rekening te houden met de behoeften van de klant, met de eigen behoeften en met de behoeften op organisatieniveau creëert de medewerker een positief werkklimaat.

Omschrijving
Hoe spreek ik best met mijn collega’s (ook in een virtuele omgeving)? Niet iedereen wil op een zelfde manier benaderd worden. Hoe komt het dat sommige relaties zo moeilijk verlopen… en andere gaan vanzelf? Wat is de kracht van humor? En hoe komt het over bij mensen van wie ik de reactie minder goed kan inschatten? Wat kan ik persoonlijk doen om meer “verbindend" te communiceren?
In deze workshop verken je jouw eigen preferente stijl… en welk effect die heeft op anderen, ook bij online communicatie. Zijn jouw mails aangepast aan jouw klant / collega? Hoe doe je zoiets?
Door een combinatie van praktijk en theorie zoomen we in op de noden van de verschillende persoonlijkheden en hoe we onze stijl hieraan kunnen aanpassen, zodat we bereiken wat we willen bereiken. We onderzoeken het effect van “prikkeldraadwoorden" en de alternatieven ervoor. Dat betekent dat je, naast het verwerven van inzichten, ook jouw eigen stijl onder de loep neemt, wat dus zeer concrete persoonsgebonden tips oplevert. Door de Q&A-sectie creëren we die unieke benadering, nodig voor een leereffect dat past bij iedere individuele deelnemer.
Deze training streeft naar maximale interactie. Via intervisie en met ondersteuning van theorie en praktische tips, krijgt u het zelfvertrouwen om uw (virtueel) leiderschap te versterken.

Doelstelling
Tijdens deze training komen volgende topics aan bod:

  • Een open en effectieve communicatie tussen teammembers, klanten en ook… familie.
  • Inzicht in de verschillende stijlen van communiceren.
  • Je ontdekt welk effect jouw communicatiestijl heeft op je klant/collega… en andersom.
  • Het kernachtig brengen van een boodschap.
  • Hoe stel ik de juiste vragen en leer ik écht luisteren naar mijn collega’s en klanten.
  • Een effectieve manier van het geven van feedback aan collega’s en teamleden.
  • De impact van (jouw) non-verbale communicatie.
  • Een positieve sfeer waarin mensen zich gehoord voelen en begrepen worden.

Doelgroep
Leidinggevenden (en andere geïnteresseerden) die de werking van hun team(s) willen upgraden door te focussen op positieve en effectieve communicatie.

Inschrijven voor deze opleiding

Praktisch

Referentie
VOR/241/44/0301/82659/01
Prijs
300 EUR per deelnemer
Tijdsduur
16 uur, geen VOV
Datums
nog te bepalen
Uren
09u00-17u00, lunch inbegrepen
Aantal inschrijvingen
0/8
Lesgevers
Ilse Vantilborgh (Ariadne bvba)
Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

KMO-Portefeuille

Deze opleiding komt in aanmerking voor betaling met de KMO-Portefeuille.

IPV vzw (Alimento) is geregistreerd bij het Vlaams Gewest als dienstverlener voor de KMO-portefeuille voor Opleidingen onder registratienummer DV.0109088.

Contact Alimento

Daniëlle Verlaet

Adviseur
0473/654.284
Terug naar boven