Doelgroep
Medewerkers en leidinggevenden.
Doelstelling
De cursist:
-
- krijgt inzicht in het begrip werkdruk
- kan de oorzakelijke factoren van werkdruk koppelen aan de eigen signalen en ervaringen
- kan concrete actiepunten voor zichzelf benoemen na het volgen van de sessie
Inhoud
Wat kunnen medewerkers doen om in de toekomst goed om te gaan met werkdruk? Het wordt een hele uitdaging om met de toenemende verwachtingen om te gaan, zeker na het corona-tijdperk. In deze sessie wordt gefocust op het in kaart brengen en objectiveren van werkdruk en vooral hoe mensen er mee kunnen omgaan.
-
- begrip: werkdruk
- signalen van werkdruk
- de 5A’s van werkdruk
- information overload
- de kracht van ons denken
- impact van afleidingen
- perfectionisme
- tijd voor actie
Werkvorm
Training
Duur
½ dag (3u à 3,5u)
Praktisch
- open aanbod: data aanvragen via website, in house (Alert, Meensesteenweg 94, Izegem)
- opleiding op maat: aanvragen via website, in company of in house (Alert, Meensesteenweg 94, Izegem)
- aantal deelnemers: minimum 5, maximum 15