Nieuwe producten, productconcepten of gamma’s op de markt brengen is niet evident, zeker niet als het om basisproducten gaat, zoals voeding. Vaak is er nog veel onzekerheid of een nieuw product al dan niet zal aanslaan, en vele nieuwe producten blijken toch ondermaats te presteren op de markt. Dit kan allerhande redenen hebben: een markt is er nog niet klaar voor, de consument begrijpt de meerwaarde niet of voelt zich niet aangesproken …
Gelukkig bestaan er allerhande tools en organisaties die bedrijven kunnen ondersteunen om beter de wensen van de consumenten te capteren, en ze actief te betrekken bij het productontwikkelingsproces van bedrijven.
In de opleiding Consumer-centered R&D leer je hoe je de consument kan betrekken bij het ontwikkelingsproces. Zo kan je de diensten en producten beter afstemmen op de doelgroep.
“Charlotte en Veerle organiseerden een co-creatiesessie voor La Confiance rond de nieuwe VitaBran zemelenkoekjes. Deze workshop was zonder meer een ware eyeopener en gaf ons een pak nieuwe inzichten, waar we meteen mee aan de slag gingen! Het is een stap vooruit voor ons om in de toekomst onze klant nog beter te begrijpen.”
Leo Borms, Owner, La Confiance