Onder de naam Food At Work Days organiseren Alimento en Fevia een reeks initiatieven en events. Hiermee willen ze de troeven van de voedingsindustrie als werkgever bij potentiële medewerkers, scholen en de verschillende arbeidsmarktspelers in de kijker zetten. In het kader van de campagne werden de Food At Work Student Awards uitgereikt. Net als vorig jaar dongen studenten uit het secundair en hoger onderwijs mee naar een innovatieprijs. 

Pizzadeeg anders bekeken

Op 25 april werd er in Overijse vlijtig geproefd en werden de beste ideeën bekroond. Van een smeerpasta met koffiesmaak tot vleesbrood met zeewier, meer dan twintig studententeams uit beide landsdelen toonden hun visie op de voeding van de toekomst. Binnen de categorie Ecotrophelia – voor studenten uit het hoger onderwijs – sleepte ‘Bizza’ de hoofdprijs in de wacht. Deze innovatie van de hand van het KUL-team is een pizzadeeg gemaakt met draf, wort en biergist. Het werd ontwikkeld in samenwerking met bierbrouwerij ‘Het Nest’ en biedt volgens de makers tal van gezondheidsvoordelen. Verder werd ook aandacht besteed aan ecologische aspecten… Maar bovenal biedt het je het ultieme smaakgenot: Bizza met een biertje. De vier jonge rakkers mogen met deze overwinning weldra ons land op Europees niveau vertegenwoordigen!

Lees ook:

5 redenen waarom eerste Food At Work Days een schot in de roos waren

VerdureBar: met en door innovatieve groentjes

Blijf op de hoogte

Voedingsbedrijven

Schrijf je in op om op de hoogte te blijven van onze opleidingen en onze dienstverlening.

Terug naar boven