3 studenten van de bacheloropleiding Voedings- en Dieetkunde aan de Hogeschool Thomas More* ontwikkelden dit pakket ikv een integrale eindopdracht. De studenten kregen uitgebreide ondersteuning vanuit KU Leuven en Thomas More ivm de STEM-didactiek.

Wat houdt het pakket in?

Doelstellingen/ Aanpak:

Het pakket is vrij uitgebreid. Leerkrachten zullen waarschijnlijk een selectie willen maken uit de aangeboden lessen, op basis van de leerplandoelen die zij nog moeten behalen en de tijd die beschikbaar is. Daarom zijn de lessen opgebouwd als afzonderlijke gehelen die los van elkaar gegeven kunnen worden. (Hier en daar moet dan eventueel wel een korte intro gegeven worden om samen te vatten wat in een vorige les aan bod kwam.)

Doelgroep:

Leerlingen van de 1e graad A-stroom. Mits enkele aanpassingen ook geschikt voor de B-stroom.

Ook interessant voor de tweede graad tso en bso, vooral dan voor specifieke vakken als integrale opdrachten (projectwerk rond voeding) of in specifieke richtingen als Voeding-Verzorging.  

Leerplandoelstellingen/eindtermen:

Vermeld in de bundel. (GO! en Katholiek Onderwijs Vlaanderen)

Beschrijving/Extra info:

Welke onderwerpen mag je zoal verwachten?

    • Hoe kan ik zelf voedselverspilling vermijden?
    • micro-organismen
    • conservering
    • kennismaking met de woestijnkoelkast

 

* Carry Lempens, Sarah Maes en Freya Willems

Contacteer voor meer info

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Terug naar boven