Gedurende het bootcamp werkten de studenten in gemengde teams aan uitdagende cases van bedrijven. Vier toonaangevende voedingsbedrijven leverden cases aan: Paulig Group, Mulder Breakfast Cereals, Metagenics en Meat&More.
Reële bedrijfsuitdagingen
Onder begeleiding van professionals uit de sector moesten de studenten snel schakelen, beslissingen nemen en hun communicatie- en presentatievaardigheden aanscherpen. Ze werden uitgedaagd om innovatieve oplossingen te bedenken en deze te presenteren aan een jury, bestaande uit vertegenwoordigers van de voedingsindustrie.
Winnaars introduceren Aperograan
Het winnende team ontwikkelde 'Aperograan', een gezonde snack gemaakt van granen voor bij het aperitiefmoment. Dit product, ontwikkeld als antwoord op de uitdaging van Mulder om hun productaanbod uit te breiden, komt in diverse smaken.
Obi, student uit het winnende team, vond de ervaring waardevol: “We hebben veel geleerd, zowel van de docenten als van elkaar. Door goed naar elkaar te luisteren, bereikten we een mooi resultaat. Teamwork makes the dream work."
Smaakt dit evenement naar meer voor jouw studenten? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Hilde Wynen.