Gedurende het bootcamp werkten de studenten in gemengde teams aan uitdagende cases van bedrijven. Vier toonaangevende voedingsbedrijven leverden cases aan: Paulig Group, Mulder Breakfast Cereals, Metagenics en Meat&More.

Reële bedrijfsuitdagingenFAW Innovation Bootcamp voorbereiding teams

Onder begeleiding van professionals uit de sector moesten de studenten snel schakelen, beslissingen nemen en hun communicatie- en presentatievaardigheden aanscherpen. Ze werden uitgedaagd om innovatieve oplossingen te bedenken en deze te presenteren aan een jury, bestaande uit vertegenwoordigers van de voedingsindustrie.

Winnaars introduceren Aperograan

Het winnende team ontwikkelde 'Aperograan', een gezonde snack gemaakt van granen voor bij het aperitiefmoment. Dit product, ontwikkeld als antwoord op de uitdaging van Mulder om hun productaanbod uit te breiden, komt in diverse smaken.

Obi, student uit het winnende team, vond de ervaring waardevol: “We hebben veel geleerd, zowel van de docenten als van elkaar. Door goed naar elkaar te luisteren, bereikten we een mooi resultaat. Teamwork makes the dream work."

Smaakt dit evenement naar meer voor jouw studenten? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Hilde Wynen.

FAW Innovation Bootcamp studenten en docenten

 

Contacteer voor meer info

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Blijf op de hoogte

Onderwijs

Schrijf je in op om op de hoogte te blijven van onze opleidingen en onze dienstverlening.

Terug naar boven