De voedingssector gaat voor teamspirit, sportiviteit en solidariteit
Dankzij Gusto Sportivo krijgt de winterblues in onze sector geen kans. Een snuifje uitdaging, een scheut competitiegevoel en een flinke portie kameraadschap brengt de #foodheroes samen. In november gingen Gusto-teams de uitdaging aan om in groepjes van vijf samen 1.333 km te fietsen, lopen en wandelen. De deelnemers lieten zich sponsoren ten voordele van Rikolto. Een stevig engagement dat naast sterke benen ook wat strategische planning en teamwork vergde.
Teamspirit: samen door het donker
“We vonden het eerst een vreemde timing, buiten sporten in zo’n donkere en koude maand”, geeft Kelly van Team Ysco (Milcobel) mee. “Maar eigenlijk kwam het goed uit. Samen bleven we gemotiveerd en werd het een gezellige novembermaand.” Eén vonkje kan een heel bedrijf in vuur en vlam zetten. Ook dat merkten ze bij Milcobel. Bij het nieuwste lid van onze Gusto-community sloeg het enthousiasme aan en deden maar liefst 16 teams mee. “We zijn omvergeblazen door het enthousiasme en de inzet van onze medewerkers”, aldus Liesbeth Willemsen, Wellbeing Manager bij Milcobel. “Ook nu de uitdaging voorbij is schrijven er zich wekelijks mensen in voor Gusto Sportivo, het leeft echt bij ons.”
Sportiviteit: samen prestaties vergelijken
De inzet van de collega’s gaf sommigen een extra duwtje in de rug. “We praten er bijna elke dag over op het werk en vergelijken al lachend onze prestaties” horen we bij Patrick van The Belgian Chocolate Group. “Door dat sterke groepsgevoel ben ik erg gemotiveerd. Sinds ik met Gusto Sportivo begon, ben ik zelfs al zeven kilo afgevallen!”
Ook bij AMNorman motiveerde de Gusto-challenge volgens Jens Bauters. “We zijn sowieso al vrij fanatieke sporters, maar dankzij de uitdaging hebben we onszelf net iets harder gepusht. Tegen het einde van de maand was mijn conditie zo verbeterd dat ik besloten heb om verder te trainen voor een marathon.”
Solidariteit: samen voor het goede doel
De Gusto-sporters haalden meer dan 4.000€ op voor Rikolto en dat bedrag groeit nog altijd aan. “Als voedingsindustrie moeten we onze collega’s in andere landen steunen,” vind Patrick van The Belgian Chocolate Group. “Rikolto ligt me daarom nauw aan het hart, ik ben heel blij dat we ons steentje hebben kunnen bijdragen.” Wie de teams nog een laatste schouderklopje wil geven en Rikolto wil steunen kan dat hier doen.
Wil jouw bedrijf meedoen aan de volgende uitdaging?
Contacteer dan Rani. Alvast heerlijke feestdagen gewenst, beste foodheroes! Geniet van het eindejaar, want in de lente staan er weer nieuwe uitdagingen voor de deur.