Via het programma van AB InBev gaat Olivier (22 jaar) twee jaar lang als Business Development Vertegenwoordiger aan de slag. In deze functie brengt hij innovaties en ontwikkelingen tot bij de cafés en supermarkten om hun omzet te verhogen. Samen met de collega’s uit zijn team organiseert hij bovendien events die tot 2.000 personen per dag kunnen aantrekken … van de kermis in Maria-ter-Heide tot de Profronde van Deurne. Een hele uitdaging!
Van trainee tot manager
Elke zes maanden krijgt Olivier een eigen marketingproject rond een bepaald merk toegewezen, hiervoor werkt hij samen met het senior management. Ook andere projecten worden aan hem toevertrouwd, allemaal met als doel de business zo snel mogelijk te leren kennen. Aan dit tempo groeit Olivier na twee jaar door naar een managementpositie waarbij hij zijn eerste team zal leiden.
Een programma vol opleidingen en activiteiten
Na een selectieprocedure, die maar liefst zeven rondes telt, start het ‘Market Visionaries Program’ met een vijftal weken opleiding. Zo is er de ‘Sales Inspirational Week’, komt bierkennis aan bod, wordt de Belgische markt voorgesteld en gaan jongeren zoals Olivier twee weken met collega’s de baan op. De trainees krijgen ook een gezamenlijke opleiding met alle geselecteerden uit Europa. Daarnaast organiseert het bedrijf tal van avondactiviteiten waar men elkaar leert kennen, wat de collegialiteit en groepsdynamiek bevordert.
Nieuwe impulsen
AB InBev apprecieert de jonge, vernieuwende blik die via deze aanpak op het bedrijf wordt geworpen. Deze impulsen hebben ze nodig om de lat steeds hoger te leggen. Suggesties van trainees zijn dan ook welkom en worden aangemoedigd.
Lees hier een interview met Olivier.
Meer informatie over het Market Visionaries Program vind je hier.