Op de digitale trein springen? Dat doe je best niet alleen! Wel mét je mensen. Binnen het project Operator 4.0 werden voedingsbedrijven bezocht vanuit de centrale vraag: ‘Hoe kan digitale technologie medewerkers en teams ondersteunen om beter (samen) te werken?’ De inzichten werden gebundeld in de inspiratiegids ‘Samen digitaal’. Je leest er welke uitdagingen het pad van de bedrijven kruisten en hoe ze ermee omgingen.

Een greep uit de boeiende getuigenissen in deze gids.

La Confiance neemt mens mee in digitaal verhaal:

“Een camera net na de bakoven meet de kleur van de koekjes. Op basis van die data past het AI-systeem automatisch de temperatuur van de oven aan. Dit brengt meer rust bij de medewerkers. Tegelijkertijd waken we erover dat mensen zich wel nog verantwoordelijk blijven voelen voor de kwaliteit van het product.”

Remo-Frit start met gebruiksvriendelijk en personaliseerbaar opleidingsplatform Moviemento:

“Via het online leerplatform Moviemento passen we de BRC-opleiding aan de specificiteiten van ons bedrijf aan. Arbeiders kunnen er vlot mee overweg; ook anderstaligen. De jaarlijkse opleiding wordt beter gesmaakt en heeft een grotere leerimpact.” 

Digitalisering verhoogt autonomie van werknemers bij Puratos Lummen:

“Een tool voor het visualiseren van data geeft de operatoren op een overzichtelijke manier realtime data. Zo kunnen ze korter op de bal spelen. Vroeger trokken ze bij een melding steevast aan de mouw van de leidinggevende. Nu hebben ze de handvaten om autonoom te beslissen. Al blijft het wel belangrijk om ze niet met informatie te overladen en nog steeds te zorgen voor een ‘warme’ overdracht.”

Meer ideeën opdoen die jouw bedrijf helpen bij digitale transformaties?

Vraag jouw gratis exemplaar van de inspiratiegids ‘Samen digitaal’ aan.
 

Contacteer voor meer info

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Blijf op de hoogte

Voedingsbedrijven

Schrijf je in op om op de hoogte te blijven van onze opleidingen en onze dienstverlening.

Terug naar boven