Inleiding
Communicatie op het werk is meer dan ooit cruciaal om de kwaliteit van het werk en de relaties te verbeteren. Toch vinden we het moeilijk om succesvol en open met elkaar te communiceren. Misschien heb je het gevoel dat mensen je verkeerd begrijpen.
Wacht je te lang om je frustraties met een collega te delen?
Hoe krijg je technische boodschappen over gebracht op een heldere manier?
Hoe ontwikkel je een positieve mindset zodat stress kracht wordt?
Hoe ga je om met ja-maarders en botsende persoonlijkheden? Hoe vergroot je je invloed en overtuigingskracht naar de collega's en klanten?
Omschrijving
Be the architect - Mindset en kracht van overtuigen.
Een positief brein ziet meer, is productiever en creatiever. Positieve communicatie begint bij positief communiceren met jezelf.
Welke gewoontes buigen stress om naar kracht?
Emotionele intelligentie.
Mood management.
Hoe haal je het beste uit jezelf en anderen collega's, klanten, ...)?
Empatisch leren kijken naar en omgaan met multiculturele verschillen.
Communicatie basis. Installeren van een open aanspreekcultuur.
Welke gewoontes ontwikkel je op verschillende levels?
Luisteren om te begrijpen. De kracht van observaties.
Vraag- & actief luistertechnieken.
Vergroot je invloed, begin bij jezelf
Op maat van verschillende persoonlijkheden communiceren en makkelijker omgaan met moeilijke mensen.
Feedback geven en ontvangen op een zodanig manier dat de boodschap overkomt en resultaat oplevert.
Sociaal-intelligent omgaan met ja-maarders.
Weerstandsverlagende technieken toepassen.
Doelstelling
Na deze 2-daagse training ontwikkel je nieuwe communicatie- & samenwerkingsgewoontes waardoor je goed wordt in verandering. Je komt te weten wat voor jou werkt om, sterke relaties, vertrouwen en resultaat te bereiken. Bovendien los je je eigen case op zodat je meteen resultaat proeft op de werkvloer.
Doelgroep
Leidinggevenden of HR medewerkers die werk willen maken van een open aanspreekcultuur om de productiviteit en de relaties binnen het team te optimaliseren. Ingenieurs, technische medewerkers die complexe boodschappen op een eenvoudige manier willen overbrengen naar collega's, klanten, ... Alle medewerkers die hun communicatie in het algemeen willen verbeteren.
Getuigschrift
Iedere deelnemer ontvangt een getuigschrift van deelname.