Samenvatting
Deze 2 sessies zijn jouw toegangsticket naar een toekomst waarin kunstmatige intelligentie (AI) je geheime wapen is. Leer AI effectief in te zetten om zowel je productontwikkeling als foodmarketing naar een hoger niveau te tillen.

Doelgroep
Productontwikkelaars, R&D verantwoordelijken, marketingverantwoordelijken in de voedingsindustrie.

Toelichting
Snel en efficiënt nieuwe productconcepten integreren en testen is de sleutel tot het behalen van een concurrentievoordeel.

Ontdek hoe je door middel van AI kan blijven vooroplopen in onze dynamische sector. Onder leiding van twee experten kom je, aan de hand van een concrete businesscase, tot nieuwe inzichten die je kan toepassen in je eigen bedrijfsvoering.

Op de intersectie van expertise en technologie
Het identificeren van een probleem en bijhorende ontwikkeling van een oplossing is niet iets dat met een druk op de knop is opgelost. De sleutel tot de creatie van meerwaarde voor productontwikkelaars en foodmarketeers vindt plaats wanneer bestaande expertise gekoppeld wordt aan state-of-the-art technologie.

Onze experten doorlopen hun proces en tonen hoe zij creatief en efficiënt door een volledige productontwikkelingscyclus itereren. Leer aan de hand van hun inzichten zelf gebruik te maken van AI-technologieën en verhoog je efficiëntie en effectiviteit met betere resultaten en een hogere ROI tot gevolg.


Inhoud

Sessie 1: AI voor Productontwikkeling
We richten ons op hoe je een nieuw product kunt formuleren dat aansluit bij de wensen van uw doelgroep. Je leert hoe AI te gebruiken om marktgegevens te analyseren, consumententrends te identificeren en innovatieve productideeën te ontwikkelen. Deze sessie biedt de kennis en tools om AI effectief te integreren in je productontwikkelingsproces, waardoor je beter kunt inspelen op de behoeften van de markt en de concurrentie voor kunt blijven.

Inleiding
Wat zijn LLM’s zoals ChatGPT, welke rol kunnen ze spelen en wat voor impact heeft dit.

1. Mapping Marktsituatie
Analyseren van de markt om trends, concurrentie en consumentengedrag te begrijpen.

2. Benchmarking
Vergelijken van concurrenten en best practices om marktpositie en verbeterpunten te identificeren.

3. Mapping Technology
Onderzoeken en evalueren van technologieën die kunnen bijdragen aan productinnovatie en efficiëntie.

4. Concept creation
Ontwikkelen en verfijnen van productconcepten op basis van marktinzichten en technologische mogelijkheden.

5. Finance
Opstellen van een financieel plan inclusief kostenanalyse, budgettering en financieringsstrategieën.

6. Recipe development
Creëren en optimaliseren van recepten door middel van experimenten en feedback van proefpanels.

7. Testing & validatie
Uitvoeren van uitgebreide tests om productkwaliteit, smaak en houdbaarheid te valideren en te optimaliseren.


Sessie 2: AI voor Food Marketing
In deze sessie leer je hoe een product effectief in de markt te zetten met behulp van AI. We doorlopen de verschillende stappen in het opzetten van een marketingplan en tonen hoe je AI kan inzetten voor consumentensegmentatie, gepersonaliseerde marketingboodschappen en de optimalisatie van marketingcampagnes.
Je leert het te gebruiken om diepere inzichten te verkrijgen in consumentengedrag en hoe deze inzichten te vertalen naar succesvolle marketingstrategieën.

1. Positionering en Branding
Het bepalen van de beste positionering en branding strategieën op basis van consumenteninformatie en marktanalyse uit sessie 1.

2. Segmentatie en Targeting
Analyse van klantgegevens met AI om een doelgroep te segmenteren en gerichte marketingstrategieën te ontwikkelen.

3. Prijsstrategie
Ontwikkelen van dynamische prijsstrategieën om voorspellingen en analyses te maken van consumentengedrag en concurrentie.

4. Distributie
Optimaliseren van distributiekanalen en -strategieën om efficiëntie te verhogen en kosten te verlagen.

5. Promotie
Ontwerpen en uitvoeren van effectieve promotiecampagnes door het analyseren van klantdata en het meten van campagneresultaten.

Lesgevers: Jeff Luyten van Uncanny en Steve Bonnyns van Boco Food Concepts

Duur
2 halve dagen

Inschrijven
Inschrijven

Praktisch

Locatie
SyntraPXL, Trichterheideweg 7, 3500 Hasselt
Referentie
IPV/242/43/2101/88450/01
Tussenkomst
75 EUR/halve dag/dlnr (max 225/have dag voor 3 dln
Startdatum
03/10/2024
Datums
03/10/2024, 10/10/2024
Uren
13:00-16:30
Lesgevers
CIAGO
Praktische info

Nicolas Deswaef
0475 250 386

CIAGO

Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

KMO-Portefeuille

Contact Alimento

Deze opleiding kan ook op maat van uw bedrijf worden georganiseerd.

Ivo Francken

Adviseur voedingstechnologie
0476 91 08 33
Terug naar boven