Omschrijving
Algemene beschouwingen:
- Wie maakt de afspraak ?
- Onderscheid tussen inkomende en uitgaande gesprekken.
- Uitwerken basisstramien voor het maken van afspraken per telefoon:
- Doorstroomdiagram: van interesse wekken tot professionele afsluiting.
- Flexibel inspelen op de reacties van de prospect (afwijzingen).
- Checklist met de meest voorkomende tegenwerpingen + aanpak.
- Professioneel afsluiten van het gesprek: een goede basis voor het prospectiebezoek.
- Aandacht voor het noteren van belangrijke opmerkingen.
Tijdens deze module wordt de nadruk gelegd op de telefonische communicatietechnieken bij het benaderen van de klant. De training wordt theoretisch onderbouwd, maar wordt zeer praktisch geoefend door middel van rollenspelen mat nabespreking
Doelstelling
- Verhogen van de successcore bij het maken van afspraken;
- Verhogen van de efficiëntie van de prospectie;
- Positieve benadering van prospectie;
- Verkopen van een afspraak aan de telefoon.
Doelgroep
Bedienden die een functie (zullen) uitoefenen op de commerciële binnen- of buitendienst en die hun bekwaamheden op dat vlak gestructureerd willen verbeteren of verhogen. Deze opleiding bestaat uit een traject van 3 modules die apart kunnen gevolgd worden.
Voorkennis
De deelnemer moet kennis hebben van "Verkoopvoorbereiding". Deze opleiding is enkel voor verkopers die moeten prospecteren.