Samenvatting
Ben jij een leidinggevende, supervisor of projectmanager van een magazijn? En wil je weten hoe de organisatie van je magazijnwerking verder geoptimaliseerd kan worden? Tijdens deze interactieve 2-daagse sessie kom je er alles over te weten!

Inleiding: de supply chain context

  • Het magazijn als essentiële schakel in het logistieke proces - het belang van een maximale integratie
  • Kosten en service in balans, in een toenemend dynamisch logistiek proces
  • Het magazijn in een noodzakelijke evolutie door de integratie van e-commerce en snelle communicatietechnieken

Wat is het juiste distributieconcept voor onze activiteit en hoe bepalen we de optimale inrichting en lay-out van ons magazijn?

  • Een volledige en herhaaldelijke proces- en data-analyse als basis voor continuous improvement
  • Bepaling van het ideale concept en de juiste reenginering
  • Indeling en lay-out van het magazijn
  • Optimaal gebruik van de ruimte
  • De goederen op de juiste plaats

Hoe kan de organisatie van onze magazijnwerking verder geoptimaliseerd worden?

  • Op welke wijze en met welke ondersteuning garanderen we de meest efficiënte routings in magazijn?
  • Locatie-adressering en locatie-beheer
  • Warehouse management systemen en paperless warehouse
  • Verstandige automatisering of deelautomatisering van de goederenstroom
  • Lean warehousing en 5S
  • Veilige en ergonomische uitvoering van de taken in het magazijn

Hoe kunnen we zeker zijn dat onze mensen en middelen op de juiste manier zijn ingepland?

  • Het juiste aantal mensen en middelen op de werkvloer – resource scheduling
  • Een maximale flexibiliteit en polyvalentie
  • Warehouse management systemen en paperless warehouse
  • Fijn inzicht in de operationele kosten en impact van operationele wijzigingen en/of verbeteringen d.m.v. Activity Based Costing
  • Evaluatie van de magazijnwerking
  • Focus op het proces: het meten van de interne en externe prestaties door middel van Key Performance Indicatoren
  • Focus op de inrichting, installaties en middelen: gebruik maken van handige checklists
  • Presentatie van een continuous improvement case!

Praktisch

Locatie
Sint-Niklaas, Hotel Serwir
Referentie
IPV/252/43/0221/83859/01
Startdatum
13/03/2025
Datums
13/03/2025, 20/03/2025
Uren
nog vast te leggen
Lesgevers
BCCL bv
Praktische info

Karin Van Hoegaerden
09 282 98 44
info@bccl.be
BCCL bv

Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

KMO-Portefeuille

Contact Alimento

Tom De Cock

Adviseur
0474/575846
Terug naar boven