Samenvatting
Beweegsessies wandelen, start-to-run, trainingen, cardio, yoga, stretching, schermen, boksen, stoelmassage, … De sessies kunnen ook als teambuildingsactiviteit ingezet worden.

Omschrijving:
Beweegsessies normaal: groepssessie met maximaal 20 personen van 1 à 2 uur.

Powerwalking
Wandeling aan stevig tempo afgewisseld met leuke fysieke oefeningen waarbij plezier en teambuilding
centraal staan.

Start-to-run
Starten met lopen samen met een sportcoach aan de hand van een haalbaar en opbouwend trainingsschema.

Fit - O – Meter
Een parcours waarlangs verschillende oefeningen worden uitgevoerd. Kan binnenin het bedrijf of in de buitenlucht.

Bootcamp
Spierversterkende trainingsmethode uitgevoerd in teamverband onder professionele begeleiding van een fitnessinstructeur. Het doel is om de kracht en uithouding te verbeteren.

Functional training
Verbeteren van het uithoudingsvermogen, kracht, stabiliteit, snelheid en flexibiliteit. Alle oefeningen
worden aangepast aan het niveau van de groep zodat de volledige workout uitvoerbaar en tegelijk uitdagend is voor iedereen.

Core training
Groepsworkout waarbij de focus ligt op het trainen van de buikspieren, rugspieren en bilspieren, wat bij¬draagt tot een betere stabilisatie van de ruggengraat en bekken.

Cardio workout, high intensity interval training
Workout sessie in groep waarbij de focus ligt op het verbeteren van het cardiovasculaire systeem.

Yoga, ademhaling en relaxatie
Aan de hand van bewegingen en oefeningen de aandacht terug naar de ademhaling en het lichaam brengen wat leidt tot mentale rust en een verbetering van het lichamelijke bewustzijn.

Stretching
Rek- en strekoefeningen die de bloedsomloop helpen verbeteren en doe rug-nek-schouderklachten kunnen verminderen en zelfs vermijden.

Beweegsessie speciaal: groepssessie met maximaal 10 personen van 1 à 2 uur.

Streetstepper
Groepsles of teambuilding met streetsteppers. De streetstepper combineert de voordelen van hardlopen en fietsen zonder de nadelen. De rechtopstaande hou¬ding en de zachte stapbeweging die je maakt waarbij ook je romp en armen ingeschakeld worden, hebben een positief effect bij nagenoeg alle rugklachten.

Schermen
Groepsles of teambuilding waarbij de basisprincipes van het schermen worden aangeleerd. Als sport denkt men niet snel aan schermen. Daarom is het een leuke ervaring om in groep deze unieke sport aan te leren.

Boksen
Groepsles of teambuilding waarbij de basisprincipes van het boxen worden aangeleerd. Boksen werkt tegen stress en bevordert de bloedsomloop. De bewegingen worden aangeleerd in groep en per twee gaan we het duel aan.

Beweegsessie speciaal: 20 massages per dag of 10 per halve dag

Stoelmassage
Stoelmassage is een vorm van massage, gebaseerd op de Japanse drukpuntmassage of acupressuur.
Tijdens de massage worden hoofd, nek, schouders, rug, armen en/of handen gemasseerd terwijl de
ontvanger op een stoel zit. De massage gebeurt bovenop de kleding en is beperkt tot max 30 minuten. Een standaardmassage is 20 minuten. Dit maakt dit type van massage erg geschikt om aan te bieden in bedrijven, op events, …

Doelgroep:
Alle medewerkers en teams

Methodiek:
Beweegsessies in het kader van teambuilding

Praktisch:
Op maat
Voor maximum 10 of 20 personen

Duur: 1 à 2 uur

Lesgever:

Ready2improve
Wouter Goris (wouter_goris@ready2improve.eu, 0496 69 33 95), Laura Van den Broeck (laura_vandenbroeck@ready2improve.eu, 0491 35 52 44) en Yannick Derudder (yannick_derudder@ready2improve.eu, 0479 49 61 43)

Ready2improve bestaat uit een multidisciplinair team van psychologen, bewegingsdeskundigen, voedingsspecialisten, tabakologen, …

Praktisch

Contact Alimento

Ils Stevens

Adviseur
0476 91 08 42
Terug naar boven