"Ik wil volgende keer beter scoren."
De intentie van een aankoper die met een wat ontevreden gevoel blijft zitten. Zo van, ik ben klant, vragende partij ... en toch. Jouw gesprekspartner bleek beter voorbereid en volgde een uitgekiend gespreksscenario. Dat is eigenlijk logisch als je onderhandelt over prijs-/kwaliteits-verhouding, leverings- en betalingsvoorwaarden, nazorg, garanties, ...
Twee dagen training in onderhandelingstactieken doen de volgende keer de gespreksbalans in jouw voordeel overhellen.

Doelgroep
Ervaren medewerkers uit aankoopdiensten in de ruime zin. Zowel voltijdse als occasionele aankopers komen voor
deze opleiding in aanmerking.

Programma

  • De voorbereiding van een onderhandeling:
    • Portfolio Analyse.
    • De rol van de inkoper / verkoper.
    • Bepalen van onderhandelingsdoelstellingen.
    • De onderhandelingsagenda.
  • Onderhandelen met uw interne klant:
    • Klantenbehoeften ontdekken, evalueren en definiëren:
      • Knelpunten bepalen
      • Aanpak.
    • De deal sluiten.
  • Toepassing:
    • Case 1: Toepassing van een portfolio analyse.
    • Case 2: De agenda.
    • Case 3: Buy in.
  • Onderhandelingsposities
  • Negotiatietechnieken
  • Toepassing:
    • Cases: Onderhandelen in specifieke situaties.
Inschrijven op de reservelijst

Praktisch

Locatie
Motel Beveren - Van Der Valk
Gentseweg 280 - 9120 BEVEREN-WAAS (Tel 03/775.86.23)
Referentie
COB/192/44/0801/60672/01
Prijs
300 EUR per deelnemer
Tijdsduur
16 uur, geen VOV
Startdatum
04/12/2019
Datums
04/12/2019 en 11/12/2019
Uren
09u00-17u00, met lunch
Aantal inschrijvingen
13/13
Lesgevers
Philip Meyers (SBM)
Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

Contact Alimento

Deze opleiding kan ook op maat van uw bedrijf worden georganiseerd.

Deze sessie is volzet. Wil je geïnformeerd worden wanneer we een nieuwe sessie plannen? Laat je gegevens na.

Daniëlle Verlaet

Adviseur
0473/654.284
Terug naar boven