Introductie
De nadruk ligt op assertief en respectvol omgaan met eisende, ongeduldige, boze of klagende interne of externe klanten, leveranciers of bezoekers.

Doelgroep
Specifieke module voor administratieve medewerkers en met een representatieve spilfunctie.

Doelstelling

Na deze opleiding:

  • Weet u hoe als eerste aanspreekpunt het imago van uw organisate optimaliseert.
  • Beschikt u over concrete tips en tricks om de rode loper uit te rollen voor interne en externe klanten.
  • Hebt u geoefend om uw rol als buffer professioneel te vervullen.
  • Ervaart u lastige situaties als een uitdaging.

Omschrijving

  • Eerste opvang van moeilijke situaties.
  • Tips om niet mee te gaan in een moeilijk gesprek.
  • Troeven om een lastige of onverwachte situatie in goede banen te leiden.
  • Do’s en don’ts.
  • Klachten opvangen en ombuigen.
  • Verbaal agressieve klanten te woord staan.
  • Wat als mijn collega’s "moeilijke klanten" zijn ?
  • Theoretische inzichten en praktische oefeningen wisselen elkaar af. De cases komen uit de eigen professionele context.
Inschrijven voor deze opleiding

Praktisch

Locatie
Motel Beveren - Van Der Valk
Gentseweg 280 - 9120 BEVEREN-WAAS (Tel 03/775.86.23)
Referentie
VOR/192/44/0301/60668/01
Prijs
150 EUR per deelnemer
Tijdsduur
8 uur, geen VOV
Startdatum
04/12/2019
Datums
04/12/2019
Uren
9.00-17.00u, met broodjesmaaltijd
Aantal inschrijvingen
7/12
Lesgevers
Annie Gay (Voka Oost-Vlaanderen/Dendermonde)
Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

Contact Alimento

Daniëlle Verlaet

Adviseur
0473/654.284
Terug naar boven