Doelgroep
Administratieve en commerciële medewerkers.
Opgelet: Onthaalmedewerkers schrijven zich best in voor de specifieke module ‘Professioneel onthaal: telkens weer een nieuw verhaal’.

Doelstellingen
In deze opleiding ligt de nadruk op klantgericht én efficiënt telefoneren in diverse professionele situaties.

  • Klantgericht: klanten vriendelijk te woord staan en voorthelpen.
  • Efficiënt: klanten kort, bondig en gestructureerd informeren zonder uit te weiden of kortaf te zijn.

Na deze opleiding:

  • Weet je hoe je klantgericht én efficiënt kunt telefoneren.
  • Kun je de kenmerken van een geslaagd telefoongesprek benoemen.
  • Kun je je telefoongesprekken structureren.
  • Kun je de lead van het gesprek nemen.
  • Weet je hoe je ook in moeilijke omstandigheden professioneel kunt blijven.

Omschrijving

  • De kenmerken van een geslaagd telefoongesprek
  • De verschillende fasen van een inkomend telefoongesprek
  • Actief luisteren en de juiste vragen stellen
  • Gericht informeren
  • Omgaan met bezwaren van de klant
  • Positief blijven communiceren in moeilijke situaties

Aanpak
Theoretische inzichten en praktische oefeningen wisselen elkaar af. De cases komen uit de eigen professionele context.

Inschrijven voor deze opleiding

Praktisch

Locatie
IVOC vzw - IREC asbl - Belgian Fashion House
Leliegaarde, 22 - 1731 ZELLIK (Tel 02 481 53 50)
Referentie
VOR/192/44/0301/60656/01
Prijs
150 EUR per deelnemer
Tijdsduur
8 uur, geen VOV
Startdatum
14/11/2019
Datums
14/11/2019
Uren
9.00-17.00u, met broodjesmaaltijd
Aantal inschrijvingen
0/12
Lesgevers
Ilse Vantilborgh (Voka Oost-Vlaanderen/Dendermonde)
Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

Contact Alimento

Daniëlle Verlaet

Adviseur
0473/654.284
Terug naar boven