Voorkennis
Deze sessie vereist een voorkennis van de 4 verschillende platformen en het bijhebben van je eigen laptop met toegang tot bestaande bedrijfsprofielen en email accounts.

Doelgroep
Bedienden uit de marketingafdeling, HR-dienst, IT-afdeling, verantwoordelijken voor sociale media.

Doelstelling
De deelnemer heeft een basiskennis van Facebook, Twitter, LinkedIn en/of Google+ , maar wil nog een stap verderzetten om deze platformen in te zetten voor zijn/haar bedrijf.
In deze hands-on sessie zal de deelnemer vooral vanuit een praktisch standpunt het bedrijfsprofiel opzetten en tot leven laten komen. De essentiële tools en strategie worden aangeleverd om deze bedrijfsprofielen efficiënt te beheren en die in praktijk omzetten.

Omschrijving
Algemeen:

  • Van strategie naar actieplan.
  • Welke accounts moet je hebben om je doelen te bereiken ?
  • Hoe gaat je meten en de ROI bepalen ?

LinkedIn is een krachtige professionele netwerking tool voor professionals. Meer dan 2.5 miljoen belgen hebben het wel ontdekt maar gebruiken nog steeds alle functionaliteiten om er hun business mee op te zetten en uit te breiden. LinkedIn vervult een sleutelrol in de professionele netwerking en bedrijfsvoering.Je bent er waarschijnlijk al een tijdje mee aan de slag. We starten van waar je staat en focussen op:

  • Persoonlijk:
    • Hoe maak je een professioneel profiel voor jezelf ?
    • Hoe bouw een professioneel netwerk voor jezelf ?
    • Luister naar je netwerk en start gesprekken
    • Hoe je netwerk warm houden en gebruiken ?
    • Hoe prospecteren, events bekend maken, etc. ?

Bedrijfsmatig:

  • Maak een goede bedrijfspagina of verbeter je bestaande bedrijfsprofiel.
  • Hoe volgers krijgen ?
  • Welke content wanneer plaatsen ?
  • Hoe maak je medewerkers ambassadeurs voor het bedrijf ?
  • Maak een groep voor je klanten/medewerkers/industrie.
  • Beheer je groep.
  • Discussies: starten, modereren etc.
  • Adverteren en abonnementen – wat levert het je op ?

Facebook: telt momenteel meer dan 5.8 miljoen Belgische gebruikers … een ideaal platform dus om uw organisatie, producten, dienstverlening te promoten bij uw fans. Employer branding en rekrutering zijn dan ook andere sleutelfuncties die u via Facebook kan realiseren. Aanwezigheid is dan ook een must voor elke organisatie.Ook hier ben je waarschijnlijk al een eindje onderweg. We gaan snel over de basics en focussen op:
Persoonlijk:

  • Hoe privé en professioneel combineren.
  • Hoe een goed afschermd profiel opstellen (zichtbaarheid, vrienden, foto’s etc.).
  • Begrijpen hoe de privacy in elkaar zit.

Bedrijfsmatig:

  • Aanmaken van een fan pagina.
  • Volgers verwerven.
  • Welke content werkt ? Wanneer plaatsen ? Etc.
  • Statistieken in de gaten houden.
  • Maak een advertentie – Wat brengt adverteren je op ?
  • Maak een groep voor je klanten/medewerkers/industrie.
  • Beheer je groep met de groepsfuncties.
  • Discussies: starten, modereren etc.

Op het einde van deze hands-on training zal je niet alleen professionele profielen kunnen voorleggen maar ook weten welke content je moet plaatsen en wanneer. Als een volslagen sociale media manager kunt je het perfecte beleid van je bedrijf gaan uitzetten en uitvoeren.

Inschrijven voor deze opleiding

Praktisch

Locatie
AA Tower
Technologiepark 19 - 9052 ZWIJNAARDE (Tel 09 242 49 51 )
Referentie
VOR/192/44/0301/60622/01
Prijs
150 EUR per deelnemer
Tijdsduur
8 uur, geen VOV
Startdatum
21/11/2019
Datums
21/11/2019
Uren
9.00-17.00u, met broodjesmaaltijd
Aantal inschrijvingen
5/12
Lesgevers
Mik Adam (Vanguard Leadership)
Loonkost - VOV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor VOV (Vlaams Opleidingsverlof)

Contact Alimento

Daniëlle Verlaet

Adviseur
0473/654.284
Terug naar boven