DOELGROEP
Specifieke module voor onthaal- en baliemedewerkers die regelmatig moeilijke situaties opvangen aan het onthaal, zowel face to face als telefonisch.

De nadruk ligt op assertief en respectvol omgaan met eisende, ongeduldige, boze of klagende interne en externe klanten, leveranciers of bezoekers.

DOELSTELLINGEN
Na deze opleiding:

  • Weet u hoe als eerste aanspreekpunt moeilijke situaties assertief kunt opvangen en ombuigen.
  • Beschikt u over tips om zelf het hoofd koel te kouden.
  • Hebt u geoefend om uw rol als buffer professioneel te vervullen.
  • Ervaart u lastige situaties als een uitdaging.

OMSCHRIJVING

  • Eerste opvang van moeilijke situaties
  • Tips om niet mee te gaan in een moeilijk gesprek.
  • Troeven om een lastige of onverwachte situatie in goede banen te leiden.
  • Do’s en don’ts aan de balie.
  • Klachten opvangen en ombuigen.
  • Verbaal agressieve klanten te woord staan.
  • Wat als mijn collega’s ‘moeilijke klanten’ zijn?

Aanpak
Theoretische inzichten en praktische oefeningen wisselen elkaar af.
De cases komen uit de eigen professionele context.

Inschrijven voor deze opleiding

Praktisch

Locatie
BluePoint
Filip Williotstraat 9 - 2600 BERCHEM (Tel 02 280 45 11)
Referentie
VOR/182/44/0301/55733/01
Prijs
150 EUR per deelnemer
Tijdsduur
8 uur, BEV attest mogelijk in combinatie met andere modules
Startdatum
21/12/2018
Datums
21/12/2018
Uren
9.00-17.00u, met broodjesmaaltijd
Aantal inschrijvingen
0/12
Lesgevers
Annie Gay (Voka Oost-Vlaanderen/Dendermonde)
Loonkost - BEV

Kan eventueel in aanmerking komen voor een terugbetaling van de loonkost via een attest voor BEV (Betaald Educatief Verlof)

Contact Alimento

Daniëlle Verlaet

Adviseur
0473/654.284
Terug naar boven