Belgische bedrijven versterken internationale groei
SIAL is een unieke voedingsbeurs waar bedrijven bestaande en potentiële nieuwe klanten kunnen ontmoeten. Aan de stands presenteren ze nieuwe producten en hopen ze internationale contracten te verstevigen of uit te breiden.
Met duizenden aankopers uit alle hoeken van de wereld is de beurs een motor voor groei.
Ecotrophelia Europe
Een hoogtepunt van de beurs was de finale van Ecotrophelia, een Europese innovatiewedstrijd waarin studenten uitgedaagd worden om een duurzaam en vernieuwend voedingsproduct te ontwikkelen.
Dit jaar werden Brieuc en Guillaume, studenten van de Université de Liège - Gembloux Agro-BioTech, in de schijnwerpers gezet. Hun product Full’iz, een voedzaam ontbijtdrankje voor mensen met een drukke levensstijl, leverde hen een welverdiende tweede plaats op.
Na de prijsuitreiking kregen ze de kans om hun concept te pitchen voor een internationaal publiek, een belangrijke opstap voor verdere ontwikkeling. Het succes van dit jonge duo toont aan hoe Belgische innovatie niet alleen in gevestigde bedrijven, maar ook bij de nieuwe generatie kan floreren.
De toekomst van voeding begint hier
SIAL bewees opnieuw dat België een voortrekker is in de internationale voedingswereld. Met een indrukwekkende combinatie van innovatieve bedrijven en veelbelovende jong talent, blijft ons land bijdragen aan de ontwikkeling van duurzame en toekomstgerichte oplossingen in voeding.
De prestaties van zowel de bedrijven als de jonge food heroes zoals Brieuc en Guillaume onderstrepen dat België klaar is om te blijven schitteren in de lekkerste sector.
Bekijk hier de aftermovie van de SIAL beurs 2024.