Succesvol motiveren

Wie spontaan denkt dat enkel geld motiveert, heeft het mis. Ook voldoende uitdaging, betrokkenheid en eventueel eens een welverdiende attentie werken verrassend motiverend voor je personeel.

Gemotiveerde medewerkers zijn betrokken en praten enthousiast over hun werkgever. Mond aan mond reclame is ook de krachtigste reclame! Redenen genoeg dus om hier aandacht aan te besteden.

Enkele tips voor motivatie in jouw bedrijf:

  • Begin bij jezelf en geef het goede voorbeeld. Verwacht je flexibiliteit van jouw mensen? Stel je dan zelf ook flexibel op.
  • Toon interesse in je medewerkers. Zo weet je wat hun sterke punten zijn en kan je hierop inspelen. Leg eerder de focus op hun talenten dan op hun zwaktes.
  • Heb je een bepaald doel voor ogen met je bakkerij? Vertaal dit dan naar persoonlijke doelstellingen zodat je medewerkers goed weten welk hun aandeel is in het groter plaatje. Zet dit ook op papier.
  • Geef je mensen dan ook de mogelijkheid om mee het verschil te maken. Stel jezelf vb de vraag: “Geef ik hen voldoende ruimte om suggesties te doen?”
  • Merk je dat iemand  gedemotiveerd is? Maak er meteen werk van. Je zal vaststellen dat vaak kleine frustraties hier aan de basis liggen. Duidelijke afspraken maken en open communiceren is dus de boodschap.

Wens je hierbij ondersteuning? Neem dan gerust contact op met:

  • Guido Devillé voor informatie over IPV-opleidingen voor bakkers
  • Lieve Ruelens voor informatie over opleidingen rond communicatie of advies bij het uitwerken van een goed communicatiebeleid.

Succes!

Blijf op de hoogte

Bakkers

Schrijf je in op om op de hoogte te blijven van onze opleidingen en onze dienstverlening.

Terug naar boven