Founders Philippe (left) and Glenn (right) at Smoothie StationInnovatiewedstrijden zijn meer dan een hype. Een voorbeeld van een succesvolle overgang van gek idee naar innovatieve start-up zijn de jongens van Alberts, het voormalige Frulego. Na een tweede plaats in de ondernemingsplanwedstrijd Bizidee besloten ze om er helemaal voor te gaan. En hoe!

100% verse en natuurlijke smoothies

De Alberts’ Smoothie Station is een automaat die in slechts 90 seconden een gepersonaliseerde health boost voor je bereidt. Gezondheid binnen handbereik dus. En gezond zijn de smoothies zeker. Ze bestaan enkel uit puur water en diepgevroren fruit en/of groenten. Ook de transparantie van de machine wordt door bedrijven gesmaakt. ‘Je kan het volledige bereidingsproces rechtstreeks volgen en ziet dus dat er geen gesuikerde sappen, purees of poeders worden toegevoegd’, verduidelijken Glenn Mathijssen en Philippe Hennin, co-founders van deze Belgische food tech start-up.

Droom werd werkelijkheid

Na drie jaar van onafgebroken ontwikkeling werd de Alberts’ Station in het najaar van 2017 als ’s werelds eerste volautomatische smoothie-automaat op de markt gelanceerd. Een grote supermarkt sprong in de zomer van 2017 op de kar en ook enkele bedrijven hebben al zo'n automaat in huis gehaald. Sindsdien genieten klanten en personeel van een Alberts’ Smoothies die ze uitkiezen op basis van een van de zes vaste recepten of die ze zelf samenstellen via de Alberts’ App. 

Prijsbeest

De Alberts-automaat is een innovatie die het snackgedrag op de werkvloer revolutioneert en sleepte hiervoor al prestigieuze prijzen in de wacht. Eind 2017 won dit sterk staaltje van voedingstechnologie in Frankfurt de Future of Nutrition Award; en in Londen werd het onlangs gekroond tot Best Technology Innovation van 2018.

Grenzen verleggen met Greenyard

Bovendien sloegen de jongens van Alberts de groenten- en fruitgigant Greenyard als partner en investeerder aan de haak. Samen trokken ze naar de grootste beurs in de sector van de versproductie: Fruit Logistica. De Smoothie Station diende er als eyecatcher op de stand van Greenyard … en met succes! Sindsdien krijgt Alberts elke maand tientallen aanvragen van over de hele wereld. 
 

Blijf op de hoogte

Voedingsbedrijven

Schrijf je in op om op de hoogte te blijven van onze opleidingen en onze dienstverlening.

Terug naar boven