VIVES, West-VlaanderenVIVES

Navormingsprogramma wetenschapscommunicatie vanuit de opleiding agro-en biotechnologie.

  1. 'Eiwitten - motor van het leven'
    Doelstelling: leerlingen van de 3e graad secundair onderwijs (ASO-TSO) laten kennismaken met wetenschappelijke aspecten van biotechnologie, enzymen, mutaties, ...
  2. Food Lab
    Doelstelling: leerlingen van de 3e graad secundair onderwijs (ASO-TSO) laten kennismaken met de  wetenschappelijke aspecten van voeding, biotechnologie en chemie.
  3. In the Mood for Food
    Doelstelling: jongeren uit de derde graad TSO en BSO voeding en verwante opleidingen een realistisch beeld geven van werken in de voedingsindustrie en van de competenties die daarvoor nodig zijn.
    (workshop in samenwerking met Ardo, Milcobel en Soubry)

 

VIVES LEGO Education Innovation Studio (MaakLab)

In de LEGO Studio krijg je als leerling én als leerkracht de kans om uitdagingen aan te pakken met allerlei LEGO Education materiaal. Je kan als leerkracht individueel of in team (vb. pedagogische studiedag) langskomen. Daarnaast kan je een aanvraag indienen om voor je leerlingen een specifieke workshop te organiseren.

 

UCLL: regio Limburg en Vlaams-BrabantUCLL

  1. Navorming voor leraren
  2. Navorming rond STEM
  3. STEM-projecten voeding/fermentatie, cosmetica, microscience/-technology

 

HoGent

Aanbod voor leerlingen en leerkrachten secundair onderwijs

Workshops voor leerlingen i.v.m. voeding:

Initiatieven voor leerkrachten, waaronder workshops i.s.m. Alimento

 

KU Leuven

Een overzicht van alle navormingen en eventuele updates vind je op de website van de KU Leuven.

 

UHasselt  uhasselt

Dit project is geschikt voor leerkrachten wetenschappen van de derde graad secundair onderwijs. Een vakoverschrijdende of multidisciplinaire aanpak staat voorop, waarbij een brug geslagen wordt tussen de verschillende wetenschappen (biologie, chemie, fysica) en wiskunde-informatica. Het is de bedoeling dat deze activiteiten zeer dicht aanleunen bij de leerplannen, zodat leerkrachten en leerlingen niet extra belast worden met bijkomende leerstof.  Doordat dit vooral voor de vakken biologie en chemie zeer goed verwezenlijkt wordt, zullen deze twee disciplines de hoofdmoot van het project uitmaken. Verder wordt in dit project erg de nadruk gelegd op "begeleid zelfstandig leren". De te verwerken leerstof wordt dan ook aangeboden onder de vorm van gestuurde zelfstudieopdrachten. Om een voldoende groot draagvlak te creëren bij de leerkrachten ASO, worden de uitgewerkte modules geëvalueerd en bijgestuurd door een groep leerkrachten die zelf lesgeven in een wetenschappelijke richting van de derde graad ASO.

Contacteer voor meer info

This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Terug naar boven